Om si Societate

Grupa_nr_1_Giurgiu_ teme de reflectie

Dragi colegi,

Pentru că tot sunt atât de aproape examenele naţionale, vă propun să preyentaţi experienţa Dvs. vis-a-vis de:

1. Strategii/metode utilizate astfel încât să se realizeze o integrare optimă a evaluării curente/continue cu examenele naţionale.

şi

2.Care sunt avantajele şi dezavantajele evaluării digitale în raport cu formele clasice de evaluare?

 

Comentarii

Elevii trebuie să fie pregătiti din timp pșentru confruntarea cu examenul, adică trebuie lucrat cu itemii folositi la evaluarile nationale pe tot parcursul ciclului respectiv de învățare si, mai ales, în anul în care se dă examenul.

Profesorul trebuie să aibă în vedere competentele de evaluare pșrevăzute în programa de examen, conținurile aferente și activități de învățare speifice care să ducă la formarea acestora. De asemenea, elevii trebuie familiarizati cu baremul de corectare și notare, astfel încât să-și formeze capacitatera de evaluare și autoevaluare.

Profesorul poate să folosească, pentru a-i familiariza pe elevi cu unii dintre itemii de examen, evaluarea de tip digital prin construirea și utilizarea unor teste specifice. Utilizarea sistemului AEL permite, de aemenea acest lucru.

Evaluarea digitala a fost folosita mai mult datorita soft-urilor Ael, insa se preconizeaza folosirea platformelor de invatare, inclusiv pentru elevi si, cu siguranta, acestea vor cuprinde si teste cu diferite tipuri de itemi.Profesorul insa, pe blog sau wiki poate propune clasei testele pe care le doreste. Ideal insa ar fi sa existe o "banca" cu teste care sa fie folosite de cadrele didactice pentru evaluari digitale.

Consider ca testele predictive trebuie sa cuprinda itemi asemanatori cu cei de la examenele nationale si profesorul sa lucreze apoi cu precadere acele categorii de itemi la care elevii au intampinat dificultati in rezolvare. De asemenea, poate sa realizeze si o abordare diferentiata in functie de rezultatele fiecarui elev.

Cansider ca cel mai mare avantaj oferit de evaluarea digitala, in raport cu cea clasica, il reprezinta posibilitatera oferita elevului de a cauta, prelucra si utiliza informatia si nu de a o utiliza mecanic. In felul acesta se formeaza si competenta de a invata sa inveti, competenta cheie cu caracter transversal, recomandata la nivel european.

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.