Om si Societate

grupa nr.1, ses. 2_Giurgiu-Sa reflectam

Dragi colegi, As dori sa va spuneti punctul de vedere referitor la modalitatea in care se asigură în mod concret, la nivelul scolii, parcursuri flexibile si diferenţiate pentru elevii din gimnaziu, prin intermediul planului-cadru de învăţământ? Dar pentru elevii din liceu?

Comentarii

Noul curriculum oferă variate activități de învățare și evaluare.Profesorul trebuie să proiecteze activități cu diferit grad de dificultate deoarece nu toți elevii sunt la fel. Planurile cadru ofera activitati comune tuturor elevilor din tara in scopul asigurarii egalitatii de sanse a acestora. Pe de alta parte, este prevazuta activitatea pe grupuri / clase de elevi in scopul diferentierii parcursului scolar in functie de interesele, nevoile si aptitudinile specifice ale elevilor.

Curriculumul la decizia şcolii, prin : curriculum-nucleu aprofundat, curriculum extins, curriculum elaborat în şcoală, urmăreşte să coreleze mai bine resursele şcolii cu dorinţele copiilor, contribuind în final la valorizarea fiecărei şcoli, la crearea unei personalităţi proprii acesteia prin diferenţierea ofertei de educaţie. Planurile-cadru prevăd o plajă orară ce presupune un număr de ore minim şi unul maxim. Plaja orară oferă: elevilor= posibilitatea opţiunii pentru un anumit domeniu de interes;profesorilor = flexibilitate în alegerea unui demers didactic mai adaptat posibilităţilor unei anumite clase de elevi; managerilor de şcoli= organizarea unei activităţi didactice corelate cu resursele umane şi baza materială de care dispune şcoala.
Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.