Om si Societate

grupa nr.1 Giurgiu

Dragi colegi,

As dori sa reflectam la urmatoarele teme:

1. Este adecvat sistemul creditelor profesionale trensferabile in evaluarea Dvs. profesională?

2.În ce măsură considerați ca veți particpa la proiecte de formare continuă naționale și/sau internaționale?De ce? Proiecte de formare continuă directe și/sau online? De ce?

Comentarii

eu cred ca formarea continua actuala ma va ajuta foarte mult in viitor....cel putin imi place cursul si modul de prezentare si sper ca voi putea lucra in anul scolar viitor cu toate strategiile invatate .

Cred că aceste cursuri de formare îi ajută foarte mult pe colegii tineri care se pregătesc pentru obţinerea gradelor didactice.Cursurile online sunt agreate de foarte multă lume. Timpul fiind marele nostru duşman  iar calculatorul o veşnică "necesitate", acestă modalitate de perfecţionare este bine venită.

Aceste cursuri pe mine ma ajuta foarte mult,  imi usureaza munca in pregatirea lectiilor.Cursurile online ajuta prin metodele de lucru deoarece pana nu lucrezi nu intelegi.

 

Consider ca evaluarea prin credite profesionale transferabile este binevenita, intrucat poti realiza creditele pentru tipul de formare care ti se potriveste, adica grade sau participarea la cursuri, iar in cazul acestora din urma, le alegi pe cele care iti convin. In plus, exista si o flexibilitate in ceea ce priveste timpul.

Intr-adevar cursurile desfasurate in strainatate reprezinta o oportunitate deosebita, multe dintre ele fiind cu adevarat un model. Pentru a obtine credite in urma participarii la acestea trebuie depus un dosar al cursului plus o adeverinta de la Agentia Nationala. Participarea la aceste cursuri ofera posibilitatea unui schimb de bune practici, trairea pe viu a unui mediu multicultural etc.

Este o idee buna, mai ales ca acumularea acetor credite este reglementata prin lege, insa, desi exista in scoala un responsabil cu formarea continua, evidenta particparii la cursuri fiind sarcina sa, in realitate, la evaluarea anuala, nu valoreaza prea mult sau deloc. intr-o masura mai mare se tine seama de particparea la cursuri  atunci cand se face un dosar pentru transfer, participarea la un concurs de gradatie de merit, particparea la un concurs pentru ocuoparea unui post etc. In aceste situatii exista o grila de punctaj uneori cu caracter eliminatoriu. La evaluarea anula a cadrelor didactice, desi exista o grila, punctajul de la cursuri este mic si poate fi compensat cu punctajul de la alte activitati, astfel incat nu influenteaza calificativul.

Intrucat nu am participat pana acum ,iar la aceasta formare ni s-a prezentat oportunitatea formarii in strainatate, mi-am propus sa incerc in urmatoarea perioada, sa depun un formular de candidatura,fie pe Comenius- formare continua, fie pe Grundtvig- formarea adultilor,  poate chiar in septembrie.

Sistemul creditelor profesionale transferabile exista peste tot in Europa. Faptul ca si la noi s-au adaugat, atat la formarea initiala, cat si la formarea  pe parcursul intregii vietii nu face decat sa se uniformizeze formarea si deci si competentele pe care trebuie sa le detina un cadru didactic si,  implicit, sistemul de evaluare. O problema ar fi insa salarizarea, care cred ca va ramane in urma fata de Europa, inca multi ani.

La noi, se vorbeste mult despre vocatie, care trebuie sa existe intr-adevar, dar trebuie sa se tina seama si de resurse,atat cele umane cat si cele materiale, pentru a dfesfasura un proces instructiv-educativ de calitate. Formarea continua eu o vad ca pe o modalitate de a te mentine in pas cu noutatile atat in ceea ce priveste metodele si strategiile , cat, mai ales pentru a ne forma competente care sa ne permita folosirea mijloacelor IT in procesul de invatare.

Parerea mea este ca trebuie sa partipam la aeste cursuri d eformare continua sau la perfectionare prin gradele didactice, intrucat munca in invatamant devine din ce in ce mai concurentiala, dar trebuie sa avem, asa cum am invata la cest curs si unnplan de cariera, nu sa urmarim numai acumularea de credite, intrucat acest plan ne ajuta sa selectam aceste cursuri in functie de prioritatile noastre.

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.