Om si Societate

Grupa nr. 1 Giurgiu_ tema _reflectie

Dragi colegi,

Aș dori sa reflectati la intrebarea: Este profesorul "expert " în activitatea sa?

Comentarii

Profesorul trebuie sa fie un expert nu numai in privinta disciplinei pe care o preda ci si in ceea ce priveste relatiile umane si de comunicare,educatia fiind astazi rezultatul unui parteneriat intre mai multi actori implicati in proces. 

Potrivit necesitatilor noilor generatii, care au nevoie, toti avem nevoie ca ei sa se adapteze la o societate mereu in schimbare, o societate  ,, agitata’’, profesorul , daca este expert in activitatea sa, atunci nu este deranjat sa fie mai mult un facilitator, moderator. In sensul ca  se considera doar una din resurse si nu unica, ca foloseste metode active care dezvolta la elevi abilitati transferabile.

Un cadru didactic sigur pe sine, inteligent emotional nu se simte prejudiciat in imagine daca nu este considerat un expert, in sensul traditional. Este expertul care indruma, faciliteaza, modereaza si se dezvolta pe sine continuu.

Da, fie ca folasim metode de invatare traditionale sau moderne profesorul este considerat ,,expert", cel care dirijeaza procesul de invatare.

Profesorul ,, expert" in activitatea sa

Profesorul isi asuma o multitudine de roluri a caror exercitare este dependenta de  personalitatea lui. El este :

  • consilier
  • agent- motivator
  • expert al actului de predare-invatare
  • lider
  • manager
  • model.

conteaza stilul  de predare si nivelul clasei .Predarea diferentiata este utila pentru a valorfica pe cei buni,de a gasi metode eficiente pentru cei care nu au randamentul dorit. 

 

conteaza stilul  de predare si nivelul clasei .Predarea diferentiata este utila pentru a valorfica pe cei buni,de a gasi metode eficiente pentru cei care nu au randamentul dorit. 

 

conteaza stilul  de predare si nivelul clasei .Predarea diferentiata este utila pentru a valorfica pe cei buni,de a gasi metode eficiente pentru cei care nu au randamentul dorit. 

 

conteaza stilul  de predare si nivelul clasei .Predarea diferentiata este utila pentru a valorfica pe cei buni,de a gasi metode eficiente pentru cei care nu au randamentul dorit. 

 

conteaza stilul  de predare si nivelul clasei .Predarea diferentiata este utila pentru a valorfica pe cei buni,de a gasi metode eficiente pentru cei care nu au randamentul dorit. 

 

Un bun profesionist transforma o 'profesiune' intr-un apostolat. De aceea este important ca in alegerea profesiunii sa tinem cont de compatibilitatea intre aptitudinile personale si cerintele profesiunii. Profesiunea de educator implica raportarea si confruntarea continua cu altii, de aceea anumite calitati aptitudinale sunt indispensabile acelora care isi aleg si presteaza aceasta profesiune. Aptitudinile pedagogice, solicitate profesorului in actiune, se manifesta in activitatea de educatie si pot fi evidentiate pe baza performantelor realizat. A fi profesor inseamna un risc asumat. Sa-i inveti pe altii cum sa invete este o opera care implica rabdare, incertitudine, multe ore de studiu, emotie, descurajare, suras            Din aceste motive, profesorul trebuie sa aibe calitati si competente necesare centrarii, cu precadere, pe asteptarile, trebuintele si interesele elevilor.

Un profesor nou  trebuie se tina seama de toate schimbarile timpului sau ,mai ales de schimbarile in legatura cu obiectul muncii lui ,elevul.Pentru a fi agreat de acesta ,pentru a fi interesant pentru el ,pentru a putea sa intre in mintea si in sufletul lui ,pentru a putea sa-si lase amprenta asupra lui ,profesorul trebuie sa "vorbeasca aceeasi limba" cu elevul.El va trebui sa se abgradeze permanent,sa fie deschis la nou ,sa fie interesat de preocuparile elevilor sai,ca sa poata veni in intampinarea nevoilor de cunoastere a acestora .

Profesorul nou trebuie să se adapteze din mers cu elevii acestor timpuri. Modelul dascălului vechi, elegant, sobru, începe să-şi piardă din autoritate. Elevii apreciază tot mai mult exuberanţa, umorul, pregătirea modernă, cu tehnici de ultimă generaţia, deschiderea spre nou, dialogul şi interesul pentru lumea cea nouă.

Care credeţi că este viitorul învăţământului în România?

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.