Om si Societate

de reflectat

Dragi colegi,

Intrucat nu am putut intra cateva zile pe platforma, va rog, in continuarea discutiilor de la curs sa reflectati asupra urmatoarei probleme:

Care sunt principalele avantaje ale integrarii TIC în studiul disciplinelor socio-umane? Pot fi identificate dezavantaje sau riscuri ale utilizării TIC  în studiul disciplinelor socio- umane?

Comentarii

Consider ca principalul avantaj este reprezentat de faptul ca elevii se implică mult mai activ în propria formare, respectiv pot să caute  informaţii,să coopereze pentru a rezolva sarcinile de lucru şi pentru a prezenta concluziile activităţii lor, evident folosind mijloace IT.Înteracţiunea între grupurile de elevi şicadrul didactic este mult mai prezentă.

Consider, de asemenea, ca elevii învaţă făcând, deci îşi formează şi folosesc deprinderi/abilităţi pe care le vor folosi ulterior de-a lungul întregii vieţi.

Consider ca elevii învaţă utilizand aceste mijloace, deci îşi formează şi folosesc deprinderi/abilităţi pe care le vor folosi ulterior de-a lungul întregii vieţi.

Salutăm decizia M.E.N, dar ce vom face cu elevii ale căror situații materiale nu sunt suficiente pentru a acoperi achiziția unui PC. sau a unei tablete? Ne aflăm într-o perioadă în care tehnologia face salturi uriașe de la o zi la alta, ce-i drept trebuie să ținem pasul cu evoluția și progresul științific,dar România,momentan, nu este pregătită pentru așa ceva. Toți știm, încă de când eram elevi că statul în fața calculatorului strică vederea, astfel copilul nostru în urma implementării acestor manuale va fi nevoit să stea în fața calculatorului minimum 1h/zi, numai pentru temele zilnice

Cu toate ca in zilele noastre majoritatea copiilor prefera sa foloseasca calculatorul pentru cat mai multe activitati, acestia nu ignora lecturile clasice sau site-urile cu continut culturar. Desigur, numarul lor nu este foarte mare, mai ales in Romania insa reprezinta un inceput al promovarii culturare prin intermediul solutiilor digitale.
   
Calculatorul are intr-adevar o serie de calitati pe care le poate oferi fata de obisnuitele carti. Accesibilitatea, diversitatea si intimitatea sunt doar cateva dintre aceste calitati. Conectarea la internet si eventual la site-urile de specialitate permit copiilor descarcarea de carti in format digital fie de pe calculatorul personal, telefonul mobil sau chiar de pe playerul de muzica cu ecran LCD. Prin urma ideea preconceputa ca tinerii pierd timpul in fata calulatorului se poate dovedi de multe ori gresita.

Intr-adevar o parte din timpul petrecut in fata computerului este dedicat e mail-urilor, site-urilor de social networking sau de jocuri dar exista si o parte pe care o petrec, indiferent daca planuit sau nu acaparand noi informatii, fie ele de pe wikipedia sau alte site-uri informative ori, cum am mentionat mai sus, din carti digitale.
   
Este inutil sa negam importanta si calitatile formatului digital atunci cand vine vorba de arta dar nici sa incurajam numai folosirea calculatorului. Prin urmare, copii trebuie sa isi petreaca o parte din timpul lor accesand informatile culturare online dar asta nu inseamna ca nu ar mai trebui citite carti sau manualele scolare. Aceste doua extreme trebuie imbinate astfel incat accesul copiilor la cultura sa devina aproape nelimitat. Puteti incuraja parcurgerea unui mic rezumat al unei carti clasice online dar numai atat timp cat, la un moment dat v-a parcurge si cartea in sine. Internetul este o mare plina de informatii, si ar fi foarte pacat sa  ignoram o astfel de sursa. La fel ca multe alte lucruri, timpul petrecut pe internet se poate dovedi o activitate atat benefica cat si amuzanta, atunci cand este folosit corespunzator, in acest scop.
   
Inevitabil, internetul si calculatorul va fi folosit pentru mult mai multe activitati din diverse arii, insa depinde de noi cum vom lasa acest lucru sa evolueze. In momentul de fata exista nenumarate surse de informatii, cum ar fi biblioteci online, expozitii de arta online (care de altfel nu se compara cu o expozitie reala, dar ofera oportunitatea de a fi vizionata si de cei care nu isi permit acest lucru in realitate) si multe alte informatii. Daca toata aceasta parte culturala a internetului ar avea promovarea necesara atunci  unii oameni nu ar mai avea idei preconcepute iar copii ar putea sa petreaca chiar mai mult timp in fata calculatorului in acest scop.

Elevii sunt foarte preocupati de mijloacele digitale, calculator, tablete, telefoane mobile performante, deci daca acestea vor fi utilizate de catre cadrele didactice in procesul de predare-invatare-evaluare, elevii vor fi mai atrasi si mai preocupati sa invete.

Eu consider ca introducerea mijloacelor IT in [procesul de predare a disciplinelor socio-umane este o obligatie pentru profesorul de azi, intrucat tendinta generala este aceea de a informatiza lectiile, manualele online nefiind prea departe in timp.

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.