Om si Societate

grupa 2_ses 2_Giurgiu- tema de reflectie

Dragi colegi, reflectaţi asupra caracterizării generale a competenţelor cheie spirit de iniţiativă si antreprenoriat si a învăţa să înveţi. Identificaţi un punct de intersecţie si de susţinere reciprocă între competenţele analizate. De exemplu, un astfel de punct de intersecţie si de interacţiune reciprocă este legat de contextul în care manifestă: acasă, la locul de muncă, în societate. Ce părere aveţi?

Comentarii

interesant..

Intrumentele, cunoştinţele şi competenţele antreprenoriale reprezintă vârful mediului de afaceri. Acest lucru se datorează, printre altele, şi faptului că un antreprenor poate beneficia de cele mai mari recompense. Un antreprenor de succes poate câştiga de 20 ori mai mult decât directorii celor mai mari companii. Grupul de competenţe şi cunoştinţele pe care le veţi dobândi în urma şcolarizării sunt: • Iniţierea şi managementul afacerii • Abilităţi antreprenoriale de afaceri • Marketingul şi organizarea marketingului • Vânzările şi organizarea vânzărilor • Finanţele şi investiţiile • Planificarea, managementul şi organizarea personalului • Managementul de proiect • Competenţe personale de negociere, luare corectă a deciziilor în mediul de afaceri şi leadership • Utilizarea tehnologiei informaţionale şi a limbii engleze de afaceri

Tema propusa referitoare la competentele cheie ale disciplinei mentioneaza influenta pe care societatea o are asupra formarii persoanei.

Societatea, schimbarile permanente care au loc in viata sociala ajuta sau impune o socializare permanenta/ pe tot parcursul vietii....

Societatea, schimbarile permanente care au loc in viata sociala ajuta sau impune o socializare permanenta/ pe tot parcursul vietii....

Fără a ști cum să înveți nu poți ajunge un anteprenor de succes deoarece în orice profesie există niște pași pe care trebuie să înveți să îi urmezi.

Trebuie subliniat faptul ca antreprenorul de succes nu trebuie sa urmeze un set de pasi si cu atat mai putin sa ii invete. Antreprenorul de succes are un stil de comportament aparte,definit printr-o serie de trasaturi care ii contureaza comportamentul original. Sunt înclinaţi în mod natural, către activităţi de tipul: *supervizare; *coordonare; *managementul afacerilor; *managementul proiectelor.

A ști să înveți înseamnă și să fi autodidact, întrucât poți avea înclinații spre anumite profesii: anteprenor,profesor etc.,dar pentru fiecare trebuie să achiziționezi niște cunoaștințe de exemplu: economie,să ai un limbaj de specialitate și atunci pentru a ajunge să practici ceea ce ți-ai propus urmezi niște pași, nu neapărat impuși ci utili,alegerea lor ține de creativitate,de nivelul de inteligență emoțională, nivelul maturizării psihosociale și altele.

In concluzie antreprenorii pot aparţine oricărui grup profesional,pot avea aproape orice profesie, dar au nevoie de cunoştinţe şi aptitudini specializate, care să le permită lansarea şi dezvoltarea unei afaceri. Insasi prin definitie antreprenorul este un intreprinzator,in mod evident baza de cunostiinte economice,sociale,politice o are.Dar trebuia subliniat faptul ca antreprenorul de succes are un alt statut fata de antreprenorul obisnuit,el reprezinta un model original,prin intuitia si abilitatea manageriala de a obtine profit si in domeniile cotate ca slab productive. Ei preferă munca ce implică persuasiune, influenţă şi direcţionarea altora.Sunt interesaţi de probleme economice fără legătură cu domeniul pentru care s-au pregătit. Ceea ce ii incită şi îi motivează este, în esenţă, rezolvarea de probleme.

In viata si in exercitarea oricarei meserii trebuie sa stii cum sa inveti sa aplici ceea ce ai invatat anterior. Dar nu numai cunostintele sunt necesare ci trebuie sa ai si aptitudini specialitate in domeniul respectiv.

A învăţa să înveţi cuprinde disponibilitatea de a organiza şi reglementa propria învăţare, atât individual, cât şi în grup. Aceasta include abilitatea de organiza eficient timpul, de a rezolva probleme, de a achiziţiona, procesa, evalua şi asimila noi cunoştinţe şi de a aplica noile cunoştinţe şi deprinderi într-o varietate de contexte – acasă, la serviciu, în educaţie şi instruire. “A învăţa să înveţi” contribuie puternic la managementul traseului profesional.
Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.